BERITA : Suri Rumah Ingin Langsing Tertipu Guna Produk Haram


IRENE menunjukkan produk pelangsing yang didakwa menggunakan bahan terlarang di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Seorang suri rumah tidak menyangka hasratnya untuk kekal cantik dan memulakan perniagaan sendiri akhirnya tertipu dengan sebuah syarikat penjualan produk pelangsing.
Malah Irene Wong, 32, juga tidak menyangka produk makanan tambahan berasaskan buah Acai Berry yang dilanggannya daripada internet itu didakwa mengandungi sibutramine iaitu sejenis bahan terkawal dalam ubat yang telah diharamkan penjualannya di negara ini kerana boleh menyebabkan risiko serangan jantung dan strok.
Tambah membingungkan apabila dia berkemungkinan bakal berdepan dengan tindakan daripada pihak berkuasa selepas turut menjual produk itu.
Menceritakan pengalamannya itu, Wong memberitahu, dia begitu teruja dengan produk berkenaan yang diperkenalkan oleh seorang rakannya menerusi laman sosial Facebook.
Dia kemudian mencuba produk berbentuk kapsul itu yang dibeli pada harga RM160 sebotol.
"Saya amat kagum dengan kesan daripada produk itu kerana ia mampu mengurangkan berat badan saya sebanyak dua kilogram dalam tempoh dua minggu.
"Saya juga telah memperkenalkan produk yang saya gunakan itu kepada rakan yang tinggal di Hong Kong," katanya pada sidang akhbar di Pejabat Biro Pengaduan Awam MCA di Jalan Ampang di sini semalam.
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0814&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_12.htm#ixzz2btpWfzLX 
Hakcipta terpelihara 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...